Ліквідація ФОП

Підприємницька діяльність є дуже ризиковою. І не рідко трапляється так, що через підвищення податків вона не приносить доходів, на які ми очікуємо. І тому не рідко приймаємо рішення Ліквідації статусу ФОП. У статті ми розглянемо процедуру Ліквідації ФОП. Ліквідація ФОП – це припинення підприємницької діяльності фізичної особи. Існує два види Ліквідації ФОП:

  1. Ліквідація ФОП без податкових перевірок. Може призвести до нарахування штрафних санкцій за порушення у роботі ФОП у майбутньому.
  2. Ліквідація ФОП з податковими перевірками. Проводиться повна перевірка діяльності ФОП, щоб не було проблем надалі після Ліквідації ФОП.

Процедуру Ліквідації ФОП можна умовно розділити на такі етапи:

  • Прийняття рішення про ліквідацію та проведення процедури виключення ФОП з ЄДР.
  • Зняття ФОП з обліку в органах ДФС, Пенсійного Фонду (ПФ) тощо.
  • Надання звітності з податків та зборів.
  • Закриття рахунків у банку та знищення печаток.

< strong>Документи на подання держ. реєстратору:

  • Заява про реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
  • Паспорт підприємця.

Подати документи для ліквідації ФОП можна у двох формах:

  1. У паперовій формі. Документи подаються особисто заявником чи поштовим відправленням. У разі подання документів поштою справжність підпису заявника має бути нотаріально засвідчена.
  2. В електронній формі. Документи подаються заявником через портал електронних сервісів. Скористатися цим способом надання документів можуть тільки ФОП, які отримали електронний цифровий підпис (ЕЦП). , після їх надходження. Зняття з обліку в органах ДФС та Пенсійного Фонду. У день внесення відомостей про припинення підприємницької діяльності ФОП у ЄДР технічний адміністратор передає відомості до органів ДФС та ПФ. Саме відомості, передані адміністратором з ЄДР є підставою для зняття ФОП з обліку в органах ДФС та ПФ. Дата зняття з обліку ФОП відповідає дати отримання відомостей про реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП. Дані про зняття з обліку ФОП передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податків у ЄДР, із зазначенням:
    • Дати та номери запису про зняття з обліку.
    • Назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, якому платник податків знято з обліку.

    Зняття з обліку до ПФ здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду, після проведення передбачених законодавством перевірок страхувальника та проведення остаточного розрахунку. Надання останньої звітності та розрахунки з податків. ФОП, яке пройшло процедуру держ. реєстрації припинення підприємницької діяльності, має надати до органів ДФС останню звітність з податків, платниками яких вони були. Остання звітність надається за останній податковий період для того чи іншого податку. Закриття рахунку та знищення печаток. ФОП зобов’язані повідомляти про свій статус банки та інші фінансові установи, в яких відкриті рахунки. Для закриття рахунку у банку необхідно подати заяву. Заява може бути у довільній формі. Також у заяві має бути обов’язково зазначена така інформація:

    • Найменування банку.
    • Прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки власника рахунку.
    • Номер рахунку, який закривається.
    • Дата складання заяви.

    Заява про закриття поточного рахунку ФОП підписується власником рахунку або уповноваженою особою. Якщо ФОП має друк, також потрібно проставити її відбиток. Після всіх процедур необхідно знищити друк ФОП.

Карта
Контакти