Заняття підприємницькою діяльністю є конституційним правом кожної людини. Її здійснення можливе за наявності статусу приватного підприємця. Для набуття такого статусу необхідна реєстрація ФО-П. Реєстрація ФО-П регулюється Законом «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань».
Які органи подавати документи для реєстрації?
Для реєстрації підприємця можна звернутися до:
• До Центрів надання адміністративних послуг. Це державні установи. Вони діють за принципом прозорого офісу. Звертатися можна до будь-якого Центру надання адміністративних послуг, незалежно від місця проживання.
• До державного реєстратора.
• До нотаріуса (приватного чи державного). А також фізична особа, яка бажає отримати статус ФО-П, може розпочати процес реєстрації онлайн самостійно. Для цього йому потрібно подати документи в електронній формі. Вони подаються на порталі електронних сервісів Мін’юсту.
Для реєстрації ФОП необхідно подати пакет документів:
Заява про державну реєстрацію.
Угода батьків, завірена нотаріусом (якщо зареєстрованій особі від 16 до 18 років).
Для реєстрації платником ПДВ або Єдиного податку – Заява (за бажанням).
Довіреність (при поданні документів представником).
Електронний цифровий підпис (для реєстрації за допомогою Інтернету).
Вимоги до оформлення документів. Документи, що подаються на реєстрацію, мають бути:
• Викладено на Державній мові (Українська).
• Без підчистки, закреслених слів, будь-яких виправлень, орфографічних та арифметичних помилок.
• Наповнені розбірливим почерком.
Способи подання документів:
1. Особисто заявником (у паперовій формі).
2. Поштою, цінним листом із описом вкладення.
3. Представником з доручення.
4. Онлайн через портал електронних сервісів (порядок такої подачі визначено Міністерством юстиції України).
Причини відмови в реєстрації підприємця. У законодавстві встановлено низку причин відмови у реєстрації.
Відмова проводиться у таких ситуаціях:
- Документи подано особою, яка не має на це повноважень.
- Наявність у ЄДР відомостей про заборону проведення реєстрації (у судовому рішенні).
- Не усунуто підстав для зупинення розгляду документів протягом строку встановленого законом.
- Присутність законодавчих обмежень.
Оподаткування фізичної особи-підприємця. Фізичні особи-підприємці після реєстрації автоматично стають платниками податків на загальній системі оподаткування. Але за своїм бажанням вони можуть зареєструватися платниками іншої системи оподаткування. Їм дозволено переходити на Єдиний податок, а також бути платниками ПДВ. Для переходу на інші системи оподаткування вони можуть подати відповідні заяви разом із документами на реєстрацію.
Чи потрібна печатка для ФО-П? Закон не вимагає обов’язкової печатки. Незважаючи на це, багато підприємців замовляють її для захисту документів від підробок.
Для отримання печатки необхідно: • Витяг з ЄДР.
Переваги реєстрації фізичної особи-підприємця
До переваг цієї реєстрації відносять:
- Спрощено процедуру реєстрації ФО-П.
- Спрощене ведення діяльності, звітності.
- Мінімальний пакет документів для реєстрації.
- Наявність друку не є обов’язковою.
- Безкоштовна реєстрація.
- Можливість подання документів онлайн.
Вартість реєстрації фізичної особи-підприємця (ФОП, СПД, ПП)
Реєстрація без печатки – 1000 грн.; Реєстрація ФОП з печаткою — 1500 грн.
Звернувшись до нас, Ви отримуєте комплекс послуг, а саме:
- Підбір системи оподаткування;
- Консультацію щодо вибору видів діяльності (КВЕД);
- Підготовка та подання документів державному реєстратору;
- Отримання виписки з ЄДР;
- Реєстрація як платник єдиного податку (за бажанням клієнта);
- Реєстрація книги обліку доходів у контролюючих органах;
- Виготовлення друку (за потребою);
- Консультація щодо заповнення та подання звітності.
Зверніть увагу!
При виборі спрощеної системи оподаткування існує низка обмежень. – при досягненні обороту 1 млн. грн. на рік, виникає необхідність реєструвати касовий апарат та проводити розрахунки лише через нього. – Відповідно до ст. 291 податкового кодексу України є певні види діяльності, які заборонені на єдиному податку – платники 2 групи єдиного податку обмежені у кількості найманих працівників (до 10 осіб) та дохід на рік не повинен перевищувати 1500000грн. – Для платників 3 групи єдиного податку немає обмежень у наймі співробітників, проте дохід на рік не повинен перевищувати 5000000грн.